Endelig er hallen åpnet

Postet av Kisen Miniatyrskytterlag den 25. Mai 2020

Nå er det endelig klart for trening i hallen igjen. Det gleder nok disse tre og mange andre i klubben seg til!

Da har vi fått klarsignal fra kommunen og skytebanen er klar til å ta i mot skyttere fra mandag 25.mai. Vi har fått en del retningslinjer på hvordan vi skal oppføre oss i hallen.

Litt mer om aktiviteten. Hvis hallen skal brukes på formiddager så må parkeringen gjøres på skolens parkeringsplass ettersom grusbanen blir brukt til "klasserom",

.

Alfhallen åpnes igjen for trening mandag 25. mai. Vi må følge en del retningslinjer som er lagt og det betyr  at det er 15 skiver på 10 meter. På 15 meter kan alle skivene brukes,men ta hensyn til skyttere som vil ha bedre plass. Standplassene er 1,2 meter brede. Det samme gjelder 50 meter i andre etasje. Kun inngangen i andre etasje skal brukes. Unntak fra dette er gjort for funksjonshemmede. Mandag gjør vi det slik at vi åpner for de yngste kl.1730. Kl. 1830 kan neste pulje komme inn. Alle må skrive seg på liste når de ankommer. Vi har satt ut desinfeksjonsveske både for hånd og for utstyr. Lånevåpen vil bli lagt ut på et bord ferdig desinfisert. Når skyttere er ferdig med sin trening legges den tilbake på bordet og ansvarlig leder desinfiserer før våpenet settes i skapet. Monitorer og annet fellesutstyr som blir brukt må desinfiseres etter bruk.

Vi har inngått følgende avtale om retningslinjer med kommunen

1.    Alle treninger skal ledes av en person over 18 år. En trener pr gruppe

2.    Det er kun friske personer som skal oppholde seg i hallen.

3.    Det benyttes egen inngang i andre etasje

4.    Foreldre kan assistere de yngste skytterne.

5.   Håndhygiene skal utføres før og etter trening enten ved vask med såpe eller med desinfeksjonsveske.

6.   Det skal alltid være minst 1 meter mellom alle personer både før,under og etter trening.

7.   Treningen foregår i grupper inntil 20 personer. Flere grupper kan opprettes.

8.   Drikkeflaske må fylles hjemme

9.     Alt av fellesutstyr som benyttes til aktivitet skal rengjøres/desinfiseres grundig før og etter bruk.

10.  Klubbvåpen kan under organisert trening, av ansvarlig arrangør lånes ut til medlemmer. Ansvarlig leder/trener har ansvaret for grundig overflatedesinfeksjon av utlånt våpen både før og etter bruk.

12  Det skal utarbeides lister over alle som er tilstede i hallen. Disse skal inneholde tid, navn og telefonnummer

Mange regler, men dette går seg nok til!

Treninger ellers

Tirsdager kl.1800    RTT

Landslaget har leid banen hver tirsdag kl.0900 til kl.1600 fra 2.juni til 30.juni og  fra 3.august til 22.desember.

Onsdager Treninger som på mandager.

Torsdag er det trening for veteraner fra kl.0900 til kl.1300

Vi regner med at vi skal klare å unngå forhåndspåmelding til de faste treningene.

Og så er det sikkert noe som er glemt, men vi har vel alle nå lært oss hvordan vi skal oppføre oss i disse tider med pandemi!

Hilsen Kisen MSL

Bergsvein Bårdstu