Åpent møte om klubbutvikling

Arrangør: Ottestad IL
Påmeldingsfrist: 01.10.2019 15:00

Vis kart

Vil du være med å påvirke hvordan Ottestad IL skal se ut i fremtiden?

Vi ønsker å høre din stemme, enten du er har verv i styre eller i lagledelse, eller om du er en engasjert forelder som følger aktivitetene i idrettshallen, i skiløypa eller på kunstgressbanen.

Velkommen til møte om klubbutvikling tirsdag 1. oktober kl. 19-22 på klubbhuset i Ottestad

For å ha en pekepinn på hvem som deltar, ber vi om påmelding - se blå knapp oppe til høyre.

Enkel servering av kaffe og noe å bite i.

Vel møtt!

PROGRAM

Et godt strukturert arbeid med klubbutvikling er viktig for å nå målene i OIL om å bli et enda bedre idrettslag for våre medlemmer. Vi i OIL starter nå et spennende arbeide innen klubbutvikling med innspill og erfaringer fra idrettskretsen og OIL fotballgruppas kvalitetsklubb-prosjekt.

Vi oppfordrer til at alle gruppene deltar med styremedlemmer og andre medlemmer/foreldre som har interesse for utviklingsarbeid, men som ikke nødvendigvis i dag har verv i gruppene.

1. Velkommen ved Torfinn Kringlebotn og Ada Rolsdorph Bråthen - hensikt og mål for møtet. 5 min
  2. Hvorfor og hvordan jobbe med klubbutvikling - innspill fra Idrettskretsen (Martin Hylland og Pål Erik Heimstad). 20 min
  3. Erfaringer fra arbeidet med kvalitetsklubb i fotballgruppa (Erik og Ole Kolbjørn), 30 min
    1. Bakgrunn og målsetning
    2. Presentasjon av verktøyet
    3. Konkrete resultater (stikkord: "klubben er sjef", verdibasert styring, virkning for sporten/aktiviteten, konkrete handlinger/tiltak , tydelige retningslinjer, bred involvering)
    4. Erfaringer så langt og veien videre
    5. Presentasjon av oppgaver som skal diskuteres i grupper
  4. Pause og mingling (10 min)
  5. Gruppesamtale 1  (mix fra ulike grupper ved bordene, max 5 pers pr bord, 20 min)
    Utfordringer: Utveksling om behov for utvikling og struktur:
    1. Hva er fellestrekk - hva fungerer bra og hvilke utfordringer har "alle"? (f.eks. utfordrende å rekruttere og beholde utøvere/ledere/styremedlemmer, økonomikontroll, personavhengig mål/styring for laget/gruppa, historikk går tapt når noen går ut av verv)
    2. Hva haster mest å ta tak i - prioriterte områder?
    3. Oppsummering i plenum (Erik og Ole Kolbjørn) 10 min

6. Gruppesamtale 2  (mix fra ulike grupper, max 5 pers pr bord, 20 min
    Verktøy/løsninger
    1. Hvilke verktøy/maler/ressurser bør prioriteres å få på plass?
    2. Hva kan løses ved å jobbe på tvers mellom grupper om verktøy/maler/ressurser?
    3. Hva kan/bør hovedlaget/administrasjonen bidra med?
    4. Oppsummering av 2) i plenum (Erik og Ole Kolbjørn) 10 min
  7. Veien videre (Torfinn, Ada, Mari) 20 min