Horseball

Vis kart

På kurset vil vi gå gjennom det grunnleggende innenfor horseball. Først blir det en kort teoriøkt med gjennomgang av regler, ulike teknikker og taktikker. Så tar vi det opp på hesteryggen hvor rytterne får satt det ut i spill. Det er derfor ingen krav om forkunnskaper i sporten for å være med.

Du må kunne styre hesten i skritt, trav og galopp for å være med på dette kurset. Selve treningen foregår mye i skritt og trav, men dersom hesten går over i galopp må rytteren være trygg på dette. Det er også en fordel om du er komfortabel med å ri uten å holde i tøylene, men dette vil du få kjenne på under kurset også.

Instruktøren på kurset er Elida de Besche. Hun har tatt trenerutdanning i horseball da hun studerte i England og er den eneste i Norge med godkjent trenerutdanning.

Fordi vi for det meste har ponnier har vi satt en øvre vektgrense for rytteren på 80kg. I tillegg innebærer horseball at rytteren skal kunne plukke opp ballen fra bakken, uten å stige av hesten. Dette er ganske tungt for hesten og vi er derfor strenge på rytterens vekt.

Pris:

300kr for medlemmer av Elveli Kjøre- og Rideklubb