Før Kampen: Sunndal - Træff

Postet av Herre A-lag den 10. Mai 2019

STATUS FØR KAMPEN

Det ble tre gode poeng hjemme mot Årvoll sist helg, og nå skal vi til Sunndalen å ta vår første borteseier. Vi har spilt to uavgjorte bortekamper til nå i år, 0-0 mot Rommen og 2-2 mot Herd.
Sunndal har startet mot veldig god motstand, og står så langt med kun en scoring og null poeng etter fire kamper. Har tapt klart borte, men hjemme har det vært to greie kamper mot Lørenskog og Eidsvold til tross for tap i begge.
Banen er meldt å være i kritisk tilstand og det er meldt øsende regnvær i morgen, så det kan bli litt av en krig vi har i vente, spesielt med historikken mellom lagene. Blant annet husker vi opprykkskampen på Reknes som endte 2-2 etter et ellevilt drama på slutten, og ikke minst når daværende trenere Erik Brakstad og Roger Svendsen havnet i ordkrig med Sunndals beryktede supportergjeng, Bunker Boys, i en kamp på Sande Stadion.

Sunndal er et lag som i gamle tredje divisjon var vår ypperste motstander i kampen om opprykk, og laget var en sesong nære å rykke opp, men tapte i kvalifiseringen. Laget har en god blanding av unge og mer rutinerte spillere, blant annet Torske og Bjerkås som har spilt i KBK. Vi finner også tidligere Træffspiller Sander Grimelid i Sunndal, samt at trener Torgeir Ruud Ramsli også spilte i Træff tidlig på 2000-tallet. Sunndal mangler Bjerkås, Ledal, Nyland, Reiten og Sørheim til denne kampen, men er nok mer enn klare for å ta sine første poeng for året.

For vår del har det vært en god treningsuke, og er klar for å vinne krigen. Fortsatt er Ronny Fredriksen, Thomas Larhammer, Jostein Blindheim, Eirik Kjørsvik og Stian Berg Rødal ute. I tillegg er Simen Varhaugvik utilgjengelig. Gledelig er det at vi har fått hjem Stian Hagbø Olsen fra USA, og i tillegg har Jonathan Rinne vendt tilbake til Træff.

Det er bare å ta den korte turen inn til Sunndal for å oppleve et godt lokaloppgjør som garantert vil gi valuta for pengene!