Fiske, sanke og samletur. Vi lager fiskesuppe på Sauøyna

Arrangør: Nordhordland padleklubb
Påmeldingsfrist: 30.04.2024 04:00

Denne lørdagen møtes vi på Baløy kl. 12 og starter å padle ca. kl. 12.30. På vei ut til Sauøyna fisker, sanker og samler vi ting til å putte i en fiskesuppe som vi lager når vi kommer fram.
Vi deler den kunnskapen vi kan om mat i fjæra. Om du ikke kan noe så kan du kanskje lære noe underveis.
Dette er en rolig tur og avstanden vi padler er 6-7 km. En passende tur å delta på om det er en stund siden du har padlet sist.

Det er fjære kl. 14.40 denne dagen, derfor litt sein oppstart. Du må ha spist lunsj før vi padler eller ha med til å spise underveis.

Hva skal du ta med:
Kajakk, personlig utstyr og tørrdrakt er obligatorisk. Utstyr kan lånes i klubben. Du må sørge for transporten selv, men vi prøver å få til samkjøring.

Ta også med:
Sitteunderlag.
Passende tøy til på ha på land, kanskje det kan bli bål om forholdene er til det.
Varmt å drikke.
Drikke som du vil drikke til fiskesuppe.
Primus/kokeapparat er fint å ta med om du har og gryte eller stekepanne.
Suppeskål og skje.
Saks og kniv.
Fiskeutstyr.
Sankenett eller annet du tenker er bra å ha med.
Kart om du har.
Lys, Hodelykt.

Når er vi tilbake? Litt avhengig av vær og vind så tenker jeg at vi er tilbake ca kl. 18, men er det varmt og fint kan vi trekke det litt lengre, men vi padler tilbake før det blir mørkt.
Om været skulle slå seg helt vrangt benytter vi DNT sin Kysthytte, da må hver enkelt selv betalte for dagsbesøk på hytten.
Er det noe du lurer på så ta kontakt med Eldrid Natvik

Administratorer