Kjempeinnsats i VM i Suhl

Postet av Kisen Miniatyrskytterlag den 27. Jun 2017

Våre tre skyttere som deltok i VM for juniorer gjorde sine saker veldig bra. Jenny Stene, Jon-Hermann Hegg og Benjamin Tingsrud Karlsen kommer hjem med gull og sølvmedaljer samt mange andre gode plasseringer. I konkurranse med skyttere fra 65 land er dette utrolig sterkt og viser at vi har noen av verdens beste juniorskyttere i laget. Meget godt gjort når vi vet at vi ikke har noen utendørs bane der det kan trenes i vind. Bedre innendørsbane enn den vi har i Alfhallen finner vi riktignok ikke så mange stedene, men det blir noe annet å skyte utendørs. Vi får håpe at vi får opp en bane på Hauerseter i løpet av neste år!

Jenny Stene fikk en 5. plass i liggende, 9.plass i 3x20 skudd og 13.plass i luftrifle. Hun var svært nærme finaleplasser i både 3x20 og luftrifle. Det ble gull i lag i liggende og femteplass i 3x20.

Jon-Hermann Hegg ble nr. 6 i liggende og var med på sølvlaget. I 3x40 skudd ble det 62.plass og en fjerdeplass på lag.

Benjamin Tingsrud Karlsen kom på 10.plass i 3x40 skudd og var hårstrået fra finaleplass.Det ble 4.plass på lag. I liggende ble det 17.plass. En sjuer ødela for finaleplassen. Det ble sølv i lagskytingen. På luft ble det en beskjeden 74.plass.

Neste store utfordring er EM i Baku, Aserbajdsjan. Dit får de med seg Karina Stette som skal skyte liggende. I tillegg er seniorskytterne Sina Busk,Simon Kolstad Claussen, Øyvind Solbrekken Flatla, Odd Arne Brekne og Endre Hagelund uttatt.