Ingen klarer å tukte Jenny og Benjamin i Mix-øvelsen

Postet av Kisen Miniatyrskytterlag den 15. Jan 2018

Det ble en klar seier til Jenny Stene og Benjamin Tingsrud Karlsen i den nye olympiske øvelsen. Hele 27 lag var med i kvalifiseringen som bestod av 40 skudd. De fem beste lagene gikk videre til finalen. To lag fra Elverum, to lag fra Kisen og et sammensatt lag fra Nøtetrø og Stange tok seg videre etter kvalifiseringen. Det sammensatte laget med Jeanette Hegg Duestad og Vidar Skarsbø Dale var klart best med 834,1 poeng Jeanette la inn hele 419,9 poeng!

I finalen viste Jenny og Benjamin at de er klart best i denne formen for konkurranse og vant med 2,7 poengs margin til Elverum med Katrine Lund og Magnus Bjørnstad på laget. Elverum besatte også tredjeplassen med Mari Bårdseng Løvseth og Vegard Nordhagen på laget.

I finalen må de to på laget bli enig om hvem som skal skyte først i løpet av skytetiden. Og dette skapte noen ganger spenning ettersom den som stod til venstre brukte noe lang tid. Dette er uten tvil den beste lagkonkurransen som til nå er prøvd.