Flott innsats av Heidi i VM

Postet av Kisen Miniatyrskytterlag den 23. Mai 2018

Våre skyttere farter rundt omkring i verden. Heidi Sørlie-Rogne er deltager på Skytterlandslaget samtidig som hun er deltager på det Norsk-Svenske landslaget for Paraskyttere under ledelse av gullgrossist fra Paralymicks Jonas Jacobsson. Etter deltagelse og oppnådd MQS for VM i Al Ain i Abu Dhabi var det klart for ny lang tur til Cheongju i Sør-Korea.

Der ble det 17.plass i 60 skudd liggende på 50 meter og 20.plass i liggende på 10 meter. Det ble kjempet om kvoteplasser Paralypmpic i Tokyo. Menn og kvinner skyter i samme klasse, men det deles ut egne kvoteplasser for begge kjønn. Heidi var den første kvinnen som ikke fikk kvoteplass, så den blir nok oppnådd om ikke så lenge. Håkon Sørli har vært med som lader i både Al Ain og Cheongju.

Mer fra VM på NSF's sider