To gull i VM

Postet av Kisen Miniatyrskytterlag den 10. Sep 2018

I sitt aller siste juniormesterskap ble Benjamin Tingsrud Karlsen verdensmester i 60 skudd liggende. Og ikke nok med det. Han fikk med seg lagkamerat Jon-Hermann Hegg og Vegard Nordhagen fra Elverum opp på pallen for å motta gull i lagskytingen! Dette var så fortjent etter en lang og flott juniorkarriere med over 50 medlaljer i internasjonale mesterskap og internasjonale stevner. Benjamin kommer nok til å ta seg godt for i seniorklassen også! Styret og alle de andre i Kisen MSL gratulerer !

Stian Bogar påstår at VM er det siste han gjør på den internasjonale arenaen, vi håper ikke at det stemmer. I VM vant han en meget fortjent sølvmedalje i 60 skudd liggende på 50 meter. Han fikk også med seg en bronsemedalje på lag på 300 meter.

Det ble individuell bronse og laggull til Odd Arne Brekne (th) i 3x20 skudd standardrifle på 300  meter

Jenny Stene imponerte i 3x40 skudd. Hun tok seg til finalen og var tiendeler fra å kjempe om den siste kvoteplassen. Det ble 7.plass, men vi garanterer at kvoteplass skal det bli!

Det ble bronse 60 skudd liggende på 300 meter til Odd Arne Brekne og Stian Bogar som hadde med seg Ole Kristian Bryhn fra Vestre Bærum på laget

18-årige Stephanie Grundsøe fra Danmark, men også medlem i Kisen MSL, skjøt i senior og fikk med seg to sølvmedaljer fra lagskytingene i luftrifle og 3x40 skudd.