Ny Akershusserie

Postet av Kisen Miniatyrskytterlag den 19. Sep 2023

Vi håper på enda flere lag i 2023/24-utgaven.

Kisen MSL ønsker igjen alle skytterlag i DFS og NSF velkommen til å delta i Akershusserien. I år blir det både nytt progam og ny klasse. Det nye programmet i 1.-4. divisjon vil være 3x10 skudd på DFS-skiven på 15 meter. Skytetiden blir 40 minutter inkludert prøveskudd. Stillingsrekkefølgen blir Kne-Ligg-Stå. I fjerdedivisjon er det tremannslag mens det er fire skyttere i de andre divisjonene.

Det blir også invitert til en ungdomsdivisjon. Der kan ungdommer til og med det året de fyller 16 år delta. Det blir tremannslag og minst en av skytterne på laget må skyte 15 skudd liggende og 15 skudd knestående. Ved flere skyttere på 16 år skal disse skyte ligg/kne. De resterende skyter 30 skudd liggende. Nybegynner ung (DFS) og ÅR (NSF) kan skyte med støtte. Dette er skyttere under 12 år. Skytetid i denne divisjonen er 30 minutter inkludert prøveskudd.

Som før er det muligheter for lag utenom Akershus og Oslo å delta, men det er med den begrensningen om at de må regne med å skyte alle kampene på bortebane, med mindre enn annet blir avtalt med motstanderlaget.

Full innbydelse: Akershusserie 2023.pdf

Link til påmeldingsskjema  https://forms.office.com/e/KTSVdmSVxE