Gull til Benjamin

Postet av Kisen Miniatyrskytterlag den 27. Jul 2015

De norske juniorene gjorde alle en fantastisk innsats i 60 skudd liggende under EM i Maribor. Det ble en overbevisende gullmedalje etter å ha utklasset de andre nasjonene. Med på laget var 16-årige Benjamin Tingsrud Karlsen. Han var tydeligvis nervøs før skyting. Mest redd for å ødelegge for de andre på laget, men dette skulle vise seg å være grunnløst. Etter en urolig første halvdel av serien tok han seg en pause og fikk pratet litt med trener Leif Steinar Rolland. Dette hjalp veldig godt og etter dette spiste han seg oppover på resultatlistene. Med 10,8 på det siste skuddet kom han helt opp på 9.plass, kun 0,1 poeng fra finaleplass! Dermed kommer Benjamin hjem med gull og bronse samt mye selvtillit og ny energi for bare å satse enda hardere mot framtidige mål!