Endelig var det Sinas tur i en finale!

Postet av Kisen Miniatyrskytterlag den 1. Sep 2015

RESULTATER
Klubbmesterskapet i matchskyting viste en tydelig framgang for våre skyttere. For å komme i finalen måtte man enten ha 580 eller 1160 poeng! Og i finalen var det knallhard skyting helt i verdensklasse. Og hyggelig var det at Sina Busk dro avgårde med den største pengesummen! Hun har hatt endel problemer i finaler, men denne gangen imponerte hun stort og fikk hele 459,9 poeng. For å sette poengsummen i sammenheng så var det hele åtte poeng mer enn vinnerresultatet i kvinnenes finale under EM i år. Det var også tre poeng høyere enn vinnerresultatet i herreklassen!
Simon Kolstad Claussen fulgte Sina helt til døren og fikk til slutt 458,9 poeng. Juniorjenta June Haugen skjøt først ny pers med 585 poeng i kvalifiseringen. I finalen ledet hun lenge, men det ble til slutt bronse på henne. Hun var kun 1,2 poeng bak Simon når hun røk ut fra finalen.
Det mangler dessverre noen skudd på seriene til Kjell Aarskog og Lars David Øvrum. Kjell fikk 1133 poeng og Lars David 1119 poeng.