Vellykket tigercup fotball

Postet av Utleira IL den 24. Sep 2024

14-15 september ble årets Tigercup gjennomført, med hele 264 lag påmeldt. Blant disse var 33 ulike klubber  til stede med et eller flere lag, hovedsakelig fra Trondheim og omegn- men det var også tilreisende lag fra Frøya, Ålen, Nessegutten med flere.

Målgruppen for cupen var jenter og gutter 6 til 11 år, og det ble spilt kamper på Utleira og Othillienborgbanen.

Når vi i tillegg hadde tidenes september helg med strålende sol begge dager, måtte det bli en suksess. I tillegg til fotballkamper fra morgen til kveld, var det også gode muligheter til å kjøpe seg fristende grillmat fra grillen ute eller slappe litt av inne i hallen der det var rigget kafe og kiosk.

Vår utstyrsleverandør NorContact var også representert med stand gjennom hele helga, slik at det var gode muligheter for å få shinet opp fotballgarderoben.

Arrangementet var et sam-arrangement med Utleira håndball J16 som spilte sin kvalifisering til Bringserien samme helg, og det var mange fotballcupdeltakere som noe nysgjerrig også tok seg tid til å se 16 åringene i action. Flere unge fotballspillere var ikke så nøye med hvem de heiet på, men satte gjerne i gang heiarop som "heia hvit" og heia orange"

Håndball-avdelingen har gitt tilbakemelding på godt samarbeid med fotball gjennom helga, noe også fotball kan stille seg bak.

Det var også mange gode tilbakemeldinger fra gjestene om en fin cup, og at det var organisert på en slik måte at man ikke merket mengden mennesker som til enhver tid var på anlegget. Her har nok administrasjonen ved Pål og Geir bidratt mye ift planlegging, og gjennomføring sammen med fotballavdelingen.

Vi gleder oss  til ny Tigercup neste høst - og sam-arrangement med andre avdelinger er absolutt noe vi som klubb kan videreutvikle