Vel gjennomført vårsesong av damer rekrutt

Postet av Utleira IL den 1. Jul 2024

Vårt nye rekruttlag på jente/damesiden med en stamme bestående av spillere født 2005/2006, samt en god del faste hospitanter født 207, har gjennom vinteren gjort gode forberedelsene til sesongstart.

Laget startet vinteren med å hente hjem seier i B-sluttspillet under Sodvin-cupen for breddelag (3-4 div) Med et tett samarbeid opp mot A-lag gjennom vinteren med blant annet samtreninger i Trygg/Lade hallen, og felles treningssamling til Kristiansund, fikk spillerne en viss mengde kvalitetsøkter før sesongstart.

Nivået i 4 divisjon var på forhånd ukjent med tanke på hvor laget sto før sesongstart. Med fasit i hånda etter halvspilt sesong i 4. divisjon kvinner avdeling 2, så kan vi slå fast at laget absolutt har matchet nivået.  Etter åtte spilte kamper ligger laget på en respektabel 2. plass etter 6 seire og 2 tap.  Og en målforskjell på 28-15.

Hele 33 spillere har vært i aksjon i løpet av våren. En god blanding av spillere fra rekrutt, A-lag, og J17. En god del har debutert på seniornivå, og har absolutt bevisst at de hører hjemme der. Mange av jentene har også vært oppe å hospitert og spilt kamper for 3.divisjonslaget i løpet av våren.

Vi ser frem til serien starter opp igjen i august. I mellomtiden skal en god del av spillergruppa delta på Norway-cup i J19 klassen. Vi satser på like gode resultater der.